Racisme en anonimiteit

Translate in EnglishTraduire en Français

Vooreerst wat ik onder politiek versta. Politiek is de kunst mensen bij elkaar te brengen. Diffamatie, uitsluiting, racisme, discriminatie, sektarisme… behoren tot de antipolitiek.

racism Dit gezegd zijnde erger ik me dood aan zowel openlijke als aan anonieme uitingen van racisme op het net, in het bijzonder op mediasites. Dat daarbij anonieme agressie overheerst zal wel niet toevallig zijn. Hierbij wil ik er meteen op wijzen dat ‘soit disant’ Links ook niet altijd vrij te pleiten is. De anonieme aanval via Indymedia op Soetkin Collier heeft zelfs de Wikipedia gehaald. Geen reden tot fierheid! Zoals je in dat artikel kan lezen heeft het ‘Open Pubishing‘ principe zo zijn problemen. Wie dacht op het Net niet dezelfde assymetrische krachtsverhoudingen tegen te komen als in de reële wereld is er aan voor zijn moeite.  Met vallen en opstaan moeten we ook hiermee leren omgaan. Elke kritiek begint met het evalueren van waarmee je zelf bezig bent.


Elke anonieme ‘comment’ op mijn blog vliegt er uit, en ik stel andere Bloggers voor hetzelfde te doen. Johan Sanctorum is een te lieve jongen. Onlangs had hij miserie met zo’n anonieme klootzak op zijn Blog. Johan, gooi ze eruit. We leven hier niet in China of Afghanistan, waar mensen die voor hun mening uitkomen nog het risico lopen achter de tralies gezet te worden.

Iemand heeft een petitie actie gestart tegen racisme op mediasites. Volmondig mee eens. Ik vond de link op een andere Blog: http://lewisiana.wordpress.com/2008/04/05/stop-racisme-op-mediasites/ Hier is ie:

Stop Racisme op mediasites

Er zijn heel wat Blogs over racisme, de verontwaardiging daarover is dus groot. Zie:

http://nl.wordpress.com/tag/racisme/

Andere nuttige sites:

Diversiteit in licht !

Basta!

Centrum voor Gelijkheid van Kansen

Leave a Reply

